Friday, July 2, 2010

Ramm:Ell:Zee keeps me be...




In New York city, RAMMELLZEE passed away in June 28th. He was in Stranger as art in element of Hip Hop. Ikonoklast Panzerism or Gothic futurism is generally storied in his life, but me not. Of course I already studied Afro-futurism in Black Machine Music,Detoit culture and space, love George Clinton also, like to think about that also.

One day we had watching VHS of Japanese hip hop festival "HIP HOP ROYAL" in school days. Then MC UTAMARU (a member of Rhymester is known as legendary japanese hip hop group) teached us what b-boy means. In general, b-boy means break boy so break dancers, but he said RAMMELLZEE preceded that opinion. So B is be, and boy is not child, yea boy is manly, that is to say b-boy means "a boy who wants to be a real man"....
I was so shocked deep cause too young...


We gotta re:learn from him.
Our generation b-boys seems to be businessman b-boys.
We gotta wake up,right?

What it look like,homies!!!!!!!!!!???????

Thank you Ramm:Ell:Zee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SALUTE

先日、ラメルジーが亡くなられました。普通なら、偶像破壊武装主義やゴシック・フューチャリズムに焦点があたるんだろう。僕は"BLACK MACHINE MUSIC"でアフロ・フューチャリズムを学んだので、ブラックミュージックを聴く上でそういった観点からでも繋がる点はあります。

でも、本当の意味でラメルジーに影響を受け続けているのは、そこじゃないんです。

僕が高校生の時、当時の相方と一緒に日本語ラップフェス"HIP HOP ROYAL"の録画を観ていた時でした。画面の中のライムスターの宇多丸師匠が、突如「B-BOY論争」について語り出したのです。

B-BOYという言葉の由来はどこからきたのか。

大多数の意見は"BREAK-BOY"つまり、ブレイクダンサーのことを指す言葉であったというのが有力な説ですが、その時師匠はラメルジーの意見が知られざるオリジナルだと言うのです。

B-BOYのBはbe動詞のbe、BOYは少年じゃなくて、モノホンの男、つまりB-BOYというのは、”一丁前の男になろうとしている者”を指す
という内容でした。

当時ヒップホップのヒも字も知らない青二才だった僕は、相当衝撃を受けました。
そして、未だにその言葉を信じて、小さな自分を必死に磨いている次第であります。
ひたすら”B-BOY”であり続けながら...

ちょっと臭いエピソードだし、その説が本当でないとしても、
僕はその言葉を信じて来たし、これからもそうであると信じ続けます。



まるでジョージクリントンのように突き抜けたアートを主張していたラメルジー。
心の底からカッコイイと思います。

僕らの世代のB-BOY、特にDJはアベレージ狙い世代。
でも、突き抜けることの大切さを
改めてジョージクリントン、そしてラメルジーから
教わらなきゃいけないのかもし れません。

ありがとうラメルジー!!!!!!!!!!!!!

まじで最高だぜ!!!!!!!!!!!!!!

NEW YORKの美術館MoMAに展示されていた
"BEAT BOP"のオリジナル原画。
これを見た時は正直チビりそうでした。。。


今、岩手県美術館「POP ART展」に特定期間のみ展示されているそうなので、
日本のみなさんはチェックしたらいかがでしょう!?
さむけボロ必須デフ,,,好きもんは急げー!!!!!!!!

>>ここ<<


P.S.
ドミューンの都築さんの番組、観たかった....
残念です。再放送願います。